dinsdag 23 november 2010

Ikea effectenplankje

Wat veel mensen misschien niet weten is dat Ikea naast kasten, banken en bedden ook spullen verkoopt voor de gitaarspelende medemens.
Je moet er alleen, zoals altijd bij Ikea zelf wat voor doen.

Dus vandaag in Klussen met Spijkers,
hoe we van dit:


Dit gaan maken:

Benodigheden:
1 IKEA Gorm kastplank.
1 IKEA Gorm zijplankje
1 rol klitteband
4 anti-slip dopjes
1 contactdoos
(tie-wraps)
1 One-spot adapter
gitaareffecten
zaag
hamer
boor
schaar

Stap 1:
Netjes op maat zagen en schuren.
Stap 2:
Gaten boren, anders passen straks je kabeltjes er niet door.
Stap 3:
Alles verven, ik heb voor zwart gekozen, maar een ander kleurtje mag natuurlijk ook.
Goed laten drogen.
Stap 4:
In elkaar schroeven, beetje houtlijm er tussen.
Stap 5:
Klitteband all the way, plakken wat je plakken kan!
De zachte kant onder je effecten.
De stekelige kant op het plankje.
Tip: Ook de conactdoos heb ik vastgeplakt met klitteband.
Het knippen en plakken heb ik trouwens Tineke laten doen :)
Stap 6:
Dopjes op de onderkant.
Alles er opplakken en klaar!

vrijdag 29 oktober 2010

Prijs = Reis

De SP afdeling Raalte, had een fotowedstrijd gehouden voor het behoud van buslijn 4 naar Heeten. Je moest een foto maken vanuit de bus. Voor mijn stage moest ik een paar keer naar Heeten toe en heb ik een foto gemaakt en opgestuurd. Na een aantal weken kreeg ik bericht dat ik had gewonnen. De prijs is een vliegticket ter waarde van €200,- naar een bestemming naar keuze. Gister kreeg ik de prijs uitgereikt. Nu nog bedenken waar ik heen wil.


Prijs uitreiking bij de bushalte in Heeten.


Overhandiging van de prijs :)


De winnende foto.

vrijdag 6 augustus 2010

woensdag 16 juni 2010

Oranje!

Onze straat is al een paar weken helemaal oranje versierd.
En wij doen vrolijk mee!


(ons huis)


(een deel van de straat)


(wapperende vlaggetjes)


(en in de tuin wappert de was)

dinsdag 8 juni 2010

Hangjeugd

Deventer heeft er sinds gisteravond meer hangjeugd bij.

We hebben namelijk onze hangmatten opgehangen en kunnen nu heerlijk hangen in onze achtertuin!

(foto's volgens, als ik een keer uit mn hangmat kan komen.)

dinsdag 11 mei 2010

Het Geheim Van De Verdwenen Tulpen

Gisteravond na het eten keek ik uit het raam. Wat ik toen zag deed mij schrikken. Vier van onze mooie tulpen waren afgeknipt. Gewoon weg uit onze voortuin. Alleen 4 zielige steeltjes zwiepend in de wind zijn er over als herinnering. We zijn geschokt. Waar moet het heen met dit land als zelfs je tulpen al niet meer veilig zijn in je eigen voortuin. Wij weten het niet.


(de steeltjes die nog over zijn)

Gelukkig hebben we nog meer tulpen in de tuin, maar het is nu wel een raar gezicht.

dinsdag 27 april 2010

Clack!









De eerste foto's uit mijn AGFA Clack =)
(tip voor mezelf: de volgende keer het rolletje vergenoeg doordraaien.)